اول: در مجموعه‌ی «بن‌بست فرشته» چهار دفتر شعر از علی اسداللهی را خواهید خواند به نام‌های «الف تا ی»، «چشم به راه ابریشم»، «پنی سیلین» و «فرتاک». از میان این چهار دفتر، «فرتاک» برای اولین‌بار در همین مجموعه منتشر می‌شود. «پنی سیلین» پیش از این در سال ۱۳۹۲ توسط نشر الکترونیکی ناممکن منتشر شده است، هم‌چنین «چشم به راه ابریشم» در سال ۱۳۹۰ توسط انتشارات نگاه و «الف تا ی» در سال ۱۳۸۸ توسط انتشارات آهنگ دیگر منتشر شده‌اند.

دوم: شعرهای علی اسداللهی از قیچی نمی‌گذرد و برای فروش نیز عرضه نمی‌شود. او از چند سال پیش تصمیم گرفته است هرگز شعرهایش را به وزارت ارشاد ندهد و آنها را به نشرهای الکترونیک مجازی‌ای که کتاب را می‌فروشند هم نسپارد. علی اسداللهی شعرهایش را بدون سانسور و به رایگان در اختیار همه‌گان می‌گذارد تا امکان دسترسی به آن برای هر کسی که بخواهد شعر بخواند، و شعر خوب بخواند، باشد. پس می‌توان منتظر نظر بازبین‌های وزارت ارشاد نماند و می‌توان آنچه را که باید خوانده شود، برای خوانده شدن منتشر کرد. این معنای واقعی انتشار «بن‌بست فرشته» در شمایلی است که می‌بینید.

سوم: هم‌زمان با آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران، می‌توانید «بن‌بست فرشته» را پرینت بگیرید بخوانید، پرینت نگیرید و بخوانید و آن را برای همه‌ی کسانی بفرستید که دوست دارند کتاب بخوانند اما نمی‌توانند کتاب بخرند.

و چهارم:

نطق‌های پُر شور

در صف نانوایی

در تاکسی

در مهمانی

سطل‌های آشغال

آخرین سنگرِ جنگ‌های نامنظم

و روزنامه‌ها

در نابه‌هنگام خون و دود

با تیتر ازدواجِ فلان بی‌پدر و مادر

همه‌چیز جایی‌ست که نباید باشد

شبیهِ تو در خاک

شبیهِ ما

که به جای تیمارستان        به خانه برگشتیم

لینک دانلود

Bonbaste fereshteh