چهارمین شماره‌ی نشریه‌ی «مقاومت روزانه»، ویژه‌ی دیپورت، منتشر شد. نشریه‌ی «مقاومت روزانه» نشریه‌یی است متعلق به پناهجویان که تلاش می‌کند در مورد وضعیت زندگی پناهجویان، قوانین پناهجویی و مبارزات پناهجویان اطلاع‌رسانی کند.

فهرست مطالب شماره‌ی چهارم به شرح زیر است:

آنها را دیپورت کردند تا کشته شوند (گزارشی از سرنوشت چند پناهجوی افغانستانی که به این کشور دیپورت شدند)/ هوشیار باشیم! توقف دیپورت موقتی است (هیات تحریریه‌ی بخش فارسی مقاومت روزانه)/ می‌خواستیم بدون ترس زندگی کنیم (روایت علی، پناهجویی از افغانستان)/ کاش طالبان گردنمان را زده بود (روایت اسد، پناهجویی از افغانستان)/ پاهای شوهرم جا ماند تا بتوانیم بمانیم (روایت طاهره، پناهجویی از افغانستان)/ ما از مرگ فرار کرده‌ایم (روایت اسعد، پناهجوی افغانستانی؛ یادگار)/ کابوس دیپورت (گفت‌وگو با علیرضا، پناهجویی از افغانستان؛ دانا شاکری)/ اداره‌ی مهاجرت آلمان دروغ می‌گوید (روایت محمد، پناهجوی دیپورت‌شده به افغانستان؛ علی واعظی)/ شبح اخراج بر فراز کمپ (مسعود حسن‌زاده)/ در مورد حق ماندن (جنبش پناهندگیِ پناهندگان)/ مقاومت در برابر دیپورت در پاریس (تشکل لاشاپل دوبو)/ گزارشی از اعتراض علیه اخراج پناهجویان افغانستانی در فرودگاه فرانکفورت (پناهجویان و مهاجرین برای جهانی بدون مرز)/ گزارشی از اقامتگاه‌های پناهجویی در نورنبرگ (مهدی حسینی)/ خشونت علیه زنان در کمپ‌ها را متوقف کنید (نامه‌ی سرگشاده از طرف زنان در تبعید و یارانشان)/ تاریخ سفید استعمار و پناهنده‌های آفریقایی (بینو، پناهجویی از آفریقا)/ پناهندگان هیچ حق و صدایی ندارند (مصطفی، پناهجویی از جنبش اعتراضی زندلینگرتور)

این نشریه از دل متصل شدن افرادی از کشورهای مختلف که در جنبش پناهجویی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در آلمان شرکت کرده بودند شکل گرفت و به عنوان یک پروژه‌ی مشترک اولین شماره‌ی آن در مارس ۲۰۱۶ منتشر شد. مجموعه‌ی منجنیق، از همان ابتدا و در یک روند گسترش‌یابنده با بخش فارسی این نشریه همکاری می‌کند.

از نظر ما و دیگر رفقایی که در این پروژه با هم همکاری می‌کنیم، «مقاومت روزانه» باید بیش از گذشته به یک نشریه‌ی پناهجویی تبدیل شود، به این معنا که پناهجویان نقش جدی و گسترده‌یی در اداره، سیاست‌گذاری، تولید محتوا، انتشار و پخش گسترده‌ی نشریه بر عهده بگیرند. ما و دیگر رفقایمان قدم‌های مهمی در این راستا برداشته‌ییم و می‌دانیم باید قدم‌های بیشتری در این جهت برداشت.

نشریه‌ی «مقاومت روزانه» می‌تواند به سنگری موثر در مقابل روند تهاجم به حقوق پناهجویان و پناهنده‌گان برای سازمان‌یابی گسترده‌ی مقاومت و مبارزه تبدیل شود. تنها با مقاومت و مبارزه‌ی جمعی است که می‌توانیم از به‌حاشیه‌رانده شدن و تضییع بیش از پیش حقوقمان جلوگیری کنیم و حقوق بیشتری به دست آوریم.

ما از تمامی پناهجویان، پناهنده‌گان، مهاجران و حامیان حقوق پناهنده‌گان در همه جای جهان دعوت می‌کنیم برای همکاری با پروژه‌ی مقاومت روزانه، به ویژه برای پخش گسترده‌ی این نشریه و همکاری در تولید محتوا با ما در مجموعه‌ی منجنیق، یه به طور مستقیم با آدرس تماس مقاومت روزانه تماس بگیرند. تاکید ما در پروژه‌ی مقاومت روزانه بر این است که نشریه را چاپ شده و کاغذی به دست پناهجویان و پناهنده‌گان برسانیم و برای همین به یاری هر کسی که بتواند در این زمینه ما را یاری دهد، نیاز داریم.

شماره‌ی چهارم مقاومت روزانه را می‌توانید از این آدرس دریافت کنید و برای دریافت نسخه‌های کاغذی آن برای پخش باید با ایمیل منجنیق، صفحه‌ی منجنیق در فیس‌بوک یا ایمیل مقاومت روزانه تماس بگیرید.

ایمیل مجموعه‌ی منجنیق:

manjanigh.review@gmail.com

ایمیل مقاومت روزانه:

dailyresistance@oplatz.net

شماره‌های قبلی را می‌توانید از لینک‌های زیر دریافت کنید:

شماره‌ی اول. مارس ۲۰۱۶

شماره‌ی دوم. می ۲۰۱۶

شماره‌ی سوم. نوامبر ۲۰۱۶

راه‌هایی برای جلوگیری از اخراج شدن، ضمیمه‌ی کمیک‌استریپ

Daily-Resistance