رفقایی که خودشان را «حلقه مبارزاتی پیکارگر» معرفی کرده‌اند شب گذشته در برخی خیابان‌های تهران دست به شعارنویسی زده‌اند و عکس برخی از این شعارنویسی‌ها را برای انتشار در اختیار منجنیق گذاشته‌اند. رفقای «حلقه مبارزاتی پیکارگر» در اولین بیانیه‌ی خودشان نوشته‌اند: «هدف ابتدایی "پیکارگر" همان چیزی است که این روزها خلقِ در خیابان می‌خواهد: سرنگونی جمهوری اسلامی و آزادی از استبداد حاکم. اما در عین‌حال برای "پیکارگر" اهمیت دارد که دامنه این آزادی را تا آزادی پرولتاریا از ستم سرمایه‌داری نیز گسترده کند. یعنی فهمی از آزادی که آزادی همه‌گان باشد و نه فقط آزادی آنهایی که می‌توانند از آزادی استفاده کنند.

بنابراین هدف این حلقه هم مبارزه با فاشیسم موجود و ارتجاع حاکم است و هم مبارزه با سرمایه‌داری و هر نیرویی که می‌خواهد در صورت سرنگونی جمهوری اسلامی، سرمایه‌داری حاکم بماند. بنابراین پیکارگر به سهم کوچک خودش در این جهت مبارزه می‌کند که "انقلاب" جاری در ضمن به انقلابی اجتماعی اعتلا یابد که نتیجه آن خلع ید از سرمایه‌داری و تغییر بنیادین مناسبات تولید در نتیجه اعمال قدرت طبقه پرولتاریا باشد. در یک کلام عزل ستمگر و به قدرت رسیدن ستمکش هدف حقیقی ماست.

در شرایط موجود با تجربه گرفتن از سال های پیشین و با خشم از جنایات جمهوری اسلامی برای همه روشن شده اعتراضات مسالت‌آمیز چاره کار نبوده و نیست، مردم قهر انقلابی را در خیابان تا به امروز نیز در صورت ضرورت به کار بسته‌اند، از خودشان دلاورانه دفاع کرده‌اند و نیروی سرکوبگر را عقب نشانده‌اند. این شروع روندی انقلابی است که زن و مرد، نوجوان و دانشجو و بخش زیادی از توده‌های تحت ستم در آن مشارکت دارند. و این مشارکت برای اعتلا نیازمند سازمان یافتن هرچه بیشتر و متشکل شدن در تمامی ابعاد است. ما در "پیکارگر" در همین جهت گام برمی‌داریم.

کارگران ایران متحد شوید دیگر یک شعار تنها نیست، امروز مردم متوجه اهمیت همبستگی و اتحاد شده‌اند، اما "اتحاد" واقعی نه اتحاد میان شخصیت‌ها و افراد بلکه میان بخش‌های مختلف مردم تحت ستم است: اتحاد بین کارگران، دهقانان، دانشجویان، خلق‌های تحت ستم، زنان، کوییرها و همه آنهایی که ساختار ستمگرانه حاکم تاکنون هستی آنها را به غارت برده است. این "اتحاد"، اتحادی واقعی و بالنده است.

به امید ازهم‌گسیختن جامعه کهنه سرمایه‌داری

ژن ژیان ئازادی/ حکومت شورایی

حلقه مبارزاتی پیکارگر»

ما در «منجنیق» دست این رفقا را به گرمی می‌فشاریم.

توضیح: برای حفاظت از امنیت رفقا مجبور شدیم یکی از عکس‌ها را با فوتوشاپ دستکاری کنیم.

IMG_7434

IMG_74353

IMG_7429

IMG_7431