چ. چ نه مثل چه‌گوارا. چ مثل چٓ چٓ چمران. قراره در این برنامه درباره فیلم چ صحبت کنیم. فیلم چ ساخته ابراهیم حاتمی کیا. این فیلم با سرمایه شش میلیاردی موسسه اوج در سال ٩٢ تولید شد و در ‌‌نهایت دو میلیارد تومان در گیشه فروش داشت. موسسه اوج که تهیه کننده این فیلمه، سازمانیه وابسته به بسیج و سپاه که اسمش با بیلبوردهای صداقت آمریکایی سر زبون‌ها افتاد.
فیلم چ قراره روایتی مسیح‌وار از مصطفی چمران ارائه بده. کسی که سال‌ها همراه جنبش امل در لبنان جنگیده بود و بعد از پیروزی انقلاب به ایران برگشت و بعد از سرکوب خونین کردستان به نمایندگی مجلس، معاونت نخست‌وزیری و وزارت دفاع دولت بازرگان رسید. چمران سرانجام در جریان جنگ ایران و عراق، در دهلاویه خوزستان بر اثر اصابت ترکش خمپاره کشته شد. این روز‌ها چمران در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی نه اون شبه نظامی عضو نهضت آزادی، که عارفی‌ست دعاگو در دقایق قبل از اذان مغرب.
رادیو ریزوم بنا نداشت درباره این فیلم حرفی بزنه. چون شکی نداشتیم که فیلم چ مثل تمام محصولات مثلا فرهنگی دولتی، قراره روایتی واژگون از واقعیت ارائه بده. اما راستش بعد از دیدن فیلم به این نتیجه رسیدیم که چ در فریفتن مخاطب، وقاحت و دروغگویی، تمام مرزهای قبلی رو جابه جا کرده. همراه رادیو ریزوم با چمران حاتمی‌کیا روبه رو بشید.

 

دانلود برنامه‌ی هفتم:
برنامه را با کیفیت بالا (88 مگابایت) از ساندکلود دانلود کنید
با کیفیت متوسط | 59 مگابایت
با کیفیت پایین | 44 مگابایت

موسیقی‌های استفاده شده در این برنامه:
1) فرمانده چه‌گوارا از ویکتور خارا
2) چرند گفت از 127 بند
3) سرود کوبانی
4) سرود پیشمرگه‌ها از ناصر رزازی
5) قطعاتی از مرتضی حنانه
6) شعر شکاف از احمد شاملو
7) سرود پرنیان شفق از چریک‌های فدایی خلق ایران

به همراه داستان کوتاه «یک سرخپوست در آستارا» از مجموعه داستان «دوباره از همان خیابان‌ها» نوشته‌ی بیژن نجدی

10675699_1544520312426467_4107389905481748626_n