وضعیت یک وضعیت جنگی است، حتا اگر جنگی آغاز نشود هنوز در یک وضعیت جنگی به سر می‌بریم چرا که حاکمان ایران و اسراییل از چنین وضعیتی سود می‌برند. از یک سو حاکمان اسراییل برای تداوم اشغال و سرکوب نظام‎مند مردم فلسطین و نیز مقابله با جنبش‌های مردمی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت از «بحران خاورمیانه» سود می‌برند و از سویی دیگر حاکمان ایران آخرین امکان‌های نمایان شده در رخداد جنبش 88 را به بهانه‌ی دشمن خارجی مسدود می‌کنند.

مردم ایران که تنها سه سال پیش از این با تصرف خیابان‌های پایتخت، بنیان حکمرانی دیکتاتور را به لرزه درآورده بودند، اینک در نتیجه‌ی فشار روزافزون تحریم‌ها در چنبره‌ی کمبود و گرانی مچاله می‌شوند، مردم اسراییل باید فقیرسازی و بیکاری را تحمل کنند چون دستگاه دولت می‌خواهد نیروهای نظامی‌اش را به سلاح‌های جدیدتر تجهیز کند و مردم فلسطین هم که سال‌هاست از تمامی رسانه‌های بزرگ جهانی حذف شده‌اند.

این تجمع گام مهمی برای مقاومت در برابر وضعیت موجود است. مردمی در حال ساخته شدنند که در خیابان به جنگ، به تحریم، به اشغال و به سرکوب نه می‌گویند و با آن مبارزه می‌کنند. مردمی در حال ساخته شدنند که به مثابه فاعلان حقیقی سیاست می‌توانند وضعیت موجود را تغییر دهند و افق‌های رهایی‌بخشی را بگشایند. مردمی در حال ساخته شدنند که در قدم اول به ممنوعیت نانوشته و محدودیت‌های موجود در آلمان برای افشای جنایت‌های حاکمان اسراییل پایان داده‌اند. مردمی که با موضع‌گیری قاطع علیه حاکمان اسراییل و ایران، فرصت بهره‌برداری را از حامیان پیدا و نهان حاکمان ایران و اسراییل گرفته‌اند.

با این همه تا وضعیت همین وضعیت موجود است، سایه‌ی جنگ باقی خواهد ماند. باید به این وضعیت پایان داد. هیچ راهی غیر از تغییر رادیکال و بنیادی وضعیت موجود وجود ندارد. تنها زمانی که مردم در ایران و اسراییل سرنوشت خودشان را در دست بگیرند، تنها زمانی که دیوار حائل میان فلسطین و اسراییل برای همیشه توسط مردم ویران شود، تنها زمانی که بساط حکمرانی حاکمان ایران و اسراییل توسط مردم برچیده شود، وضعیت جنگی پایان خواهد یافت.

ما همان مردمی هستیم که می‌آییم. ما همان مردم در راهیم، همان مردم آینده. در خیابان به هم پیوند می‌خوریم و متصل می‌شویم. باید گام‌های بعدی را بلندتر برداشت. باید به سمتی حرکت کنیم که دستگاه حاکم را فلج کنیم تا ماشین جنگی فلج شود. کنار هم بودن ما این معنا را درون خودش حمل می‌کند: سلاحی که می‌خواهید ما به سوی هم نشانه رویم، می‌تواند به سمت خودتان برگردد.

ریشه‌های خیابانی _ برلین

576604_372517279467384_414971687_n